Campania de strângere de fonduri ”Joy for Nepal” se prelungește încă două săptămâni

Campania ”Bucurie pentru Nepal”/ ”Joy for Nepal”, inițiată de alpinistul Alex Găvan, se va prelungi până pe 31 iulie 2015, pentru a permite strângerea mai multor fonduri. Campania ar fi trebuit să se încheie astăzi, 14 iulie, când se împlinesc cele șapte săptămâni și nouă zile planificate inițial pentru campanie, în oglindă cu cele 7,9 grade ale cutremurului care a zguduit Nepalul pe 25 aprilie. În această perioadă au fost strânși 67.794 euro, prin donații de la persoane fizice, companii și activități de strângere de fonduri inițiate de alte organizații sau susținători.

 

Donațiile vor putea să fie făcute în continuare prin SMS în valoare de 2 euro trimis din rețelele Orange, Telekom România, Vodafone, la numărul 8826, prin plăți cu cardul pe www.alexgavan.ro/nepal , prin sponsorizări, sau prin evenimente caritabile.

 

”Sunt impresionat de reacția extraordinară de susținere pe care am primit-o din partea celor care au contribuit la această campanie și le mulțumesc tuturor pentru solidaritate și pentru generozitate. Mă simt de parcă aș fi cerut sprijin ca să urc un munte pe care nu aveam cum să îl urc singur și l-am primit. Este muntele generozității pe care îl urcăm împreună, ca să repornim vieți și să readucem bucuria atât în Nepal, cât și în inimile noastre, ale tuturor”, a declarat presei Alex Găvan.

 

Pe 17 iulie urmează să aibă loc o nouă inițiativă comunitară de strângere de fonduri, lansată de jurnalista Iulia Ilie: o sesiune de 100 de minute de ZUMBA ® caritabilă, la Pitești, în sala de sport a Universității. Sesiunea va începe de la ora 19.00 și va fi susținută de antrenorii Alexandra Tomulescu și Ionuț Iordache. Banii strânși din biletele de intrare, în valoare de 25 de lei de persoană, vor fi donați pentru #joy4nepal.

 

 

Toți banii vor ajunge la oamenii aflați în nevoie, din Nepal, prin intermediul unor proiecte de reconstrucție gestionate de organizația Kharuna-Shechen, fondată de reputatul autor Matthieu Ricard. Vor fi finanțate activități de reconstrucție în comunitățile izolate și afectate de cutremur, precum refacerea de școli, dispensare, surse de apă potabilă. De asemenea, vor fi susținute crearea de rețele locale și dezvoltarea unor lideri locali, inclusiv femei, care să poată prelua și duce mai departe activitatea de reconstrucție, împiedicând astfel apariția unei dependențe de asistența externă. În funcție de nevoi, până la 25% din fonduri pot finanța intervenții de urgență.

 

Banii din donații nu vor finanța cheltuieli administrative, deoarece campania de strângere de fonduri este derulată pro-bono, cu implicarea unor persoane și a unor companii din România care au vrut să contribuie, iar Karuna-Shechen are toate costurile administrative acoperite de un finanțator propriu.

 

Campania ”Bucurie pentru Nepal”/ ”Joy for Nepal” a fost lansată pe 19 mai 2015, ca răspuns la tragedia care s-a produs în Nepal începând cu cutremurul din 25 aprilie, care l-a surprins pe Alex Găvan în Tabăra de Bază de pe Lhotse/ Everest. Pe site-ul de campanie www.alexgavan.ro/nepal vor fi publicate rapoarte de activitate pentru a urmări în mod transparent utilizarea fondurilor și progresele realizate.

 

* Suma alocata donatiilor prin SMS este de 2 Euro. Nu se percepe TVA pentru donatiile de pe abonament. In retelele Orange si Telekom Romania Mobile pentru cartelele preplatite, TVA-ul a fost retinut la achizitionarea creditului. Pentru donatiile de pe cartele preplatite, in reteaua Vodafone utilizatorii nu platesc TVA. Campanie prin SMS desfasurata cu sprijinul Orange, Telekom Romania Mobile, Vodafone si ARC.

 

Informații suplimentare:

 

Partenerul din Nepal – Karuna Shechen

 

Karuna-Shechen a fost fondată de Matthieu Ricard în anul 2000. Misiunea organizației este de a oferi servicii în domeniul sănătății, al educației și servicii sociale indivizilor și familiilor din cadrul celor mai sărace comunități din Tibet, Nepal și India. Karuna-Shechen acordă o importanță deosebită împuternicirii femeilor și fetelor, dar și conservării patrimoniului cultural al zonelor în care își desfășoară activitatea. Organizația a dezvoltat o echipă de profesioniști care lucrează direct cu comunitățile locale pentru a identifica și implementa proiecte care răspund direct nevoilor acestora. Chiar și în perioade dificile din punct de vedere politic, proiectele organizației au fost implementate cu succes   deoarece sunt bazate și orientate către sprijinirea comunităților locale.

 

Karuna-Shechen a pregătit Personal calificat în oferirea primului ajutor (AFA) în toate zonele în care își desfășoară activitatea în Nepal. Procesul a început în anul 2013 prin pregătirea a 60 de persoane, printre care și 35 de călugări din cadrul Mănăstirii învecinte Shechen. Toți aceștia sunt în prezent implicați în eforturile actuale de salvare și stabilizare din Nepal.

 

Cutremurul din Nepal: activitățile desfășurate de Karuna-Shechen 

 

Karuna Shechen își organizează activitatea de intervenție post-dezastru în trei etape:

  1. Acțiunea medicală, pe termen scurt și lung
  2. Asigurarea de hrană și adăpost, pe termen scurt și lung
  3. Reabilitare și reconstrucție, în special pe termen lung

 

Clinica Shechen, în colaborare cu călugării de la Mănăstirea Shechen din vecinătatea clinicii, care a adăpostit sute de persoane rămase fără adăpost în urma cutremurului din 25 Aprilie 2015, a asistat  și tratat răniții din vecinătate.  Doctorii și personalul medical al Clinicii Shechen au fost mobilizați pentru a lucra în ture 24 de ore din 24 pentru a acorda asistență. Echipe medicale se deplasează în fiecare zi în localități greu accesibile. În parteneriat cu ONG-uri locale, Karuna-Shechen aduce populației grav afectate de cutremur în special din zonele izolate și în satele din Valea Kathmandu, hrană, medicamente și adăposturi. Organizația își canalizează eforturile de salvare și ajutorare către satele mici și izolate, în care condițiile sunt extrem de precare și există pericol ridicat de epidemii.

 

Matthieu Ricard

Autor, călugăr budist, fotograf, traducător, Matthieu Ricard este considerat ”cel mai fericit om din lume”. Născut în Franța, în 1946, fiu al filosofului Jean-Francois Revel și al artistei Yahne Le Toumelin, Matthieu Ricard s-a stabilit în Himalaya, după ce și-a luat doctoratul în genetică, în 1972, la Institutul Pasteur, sub coordonarea laureatului Nobel François Jacob.

Matthieu Ricard a scris numeroase cărți traduse în peste 20 de limbi, precum: ”Happiness: A Guide to Developing Life’s Most Important Skill”, ”Why Meditate? (The Art of Meditation in the UK)”, ”The Quantum and the Lotus (un dialog cu astrofizicianul Trinh Xuan Thuan)”, și ”The Monk and the Philosopher”, un dialog cu tatăl său.

Matthieu Ricard și-a dedicat viața studiului și practicii Budismului, urmând învățăturile maeștrilor tibetani. Este interpret de limbă franceză pentru Dalai Lama din 1989. Timp de mulți ani, Matthieu Ricard a fotografiat peisaje, maeștri spirituali și oameni din Himalaya. Lucrările sale au fost expuse în muzee și în galerii de artă din toată lumea. A publicat cărți de fotografie.

Matthieu Ricard este membru al consiliului de conducere al Mind and Life Institute, o organizație dedicată înțelegerii modului în care funcționează mintea. El contribuie la cercetarea efectelor meditației asupra creierului în colaborare cu diverse universități din SUA și din Europa și este co-autorul a mai multe lucrări științifice. A contribuit și la cartea Destructive Emotions, editată de  Daniel Goleman.

A fost decorat cu Ordinul Național Francez pentru activitățile sale umanitare.

 

CINE NE SPRIJINĂ :

 

Expediția pe Lhotse a fost susținută de: Certinvest (Partener Principal), Totalsoft, (Partener),  Zitec (Partener IT), OMA Vision (Partener Comunicare), precum și Intercapital Invest, Accountess, World Class, Suplimente.ro, Sanador (Suporteri).

 

Campania ”Bucurie pentru Nepal” este susținută până acum de:

 

  • Prieteni: Ivan Patzaichin, campion olimpic; Oana Pellea, actriță; Eugen Voicu, fondator CERTINVEST; Cătălin Tolontan, jurnalist; Liviu Drăgan, CEO TotalSoft; Cristian Lascu, speolog; Vlad Mixich, jurnalist; Adelin Petrișor, jurnalist.
  • Parteneri care au făcut posibil proiectul: OMA Vision, ZITEC, ZVÂC, NETOPIA, HEADVERTISING, ACCOUNTESS, graficiana Tuan Nini, CCIFER, donatie.ro, Ana Florea, 148 Creative Sound Studio, Mindshare, Alex Tuhut Voice Over.
  • Donatori corporate: CERTINVEST, Cris-Tim, TotalSoft, Hyperion Media, Trend Consult, Hipo, TatKraft GmbH, ROHOST, PC4U, Pierre Basma Consulting, Institutul Kaizen, Hyperion Media
  • Parteneri Media: TVR, Știrile TVR, Gazeta Sporturilor, RFI Romania, National Geographic, FP România, Men’s Health, Think Outside the Box, Decât o Revistă, Auto Motor Sport, Casa și Grădina, Femeia Azi, Dilema Veche, Historia, Adevărul , Adevărul de Weekend, România-pozitivă.ro, Cariere, HR Manager, Unica, wall-street.ro, Click!, Kiss FM, Magic FM, Rock FM, Kiss TV,ro, Antena 3, Observator TV, Dolce TV, Expo TV, Grand Cinema, Itsy Bitsy, Eurosport, UPC, Discovery, Men’s Health, Editura HAC.
  • Campania prin SMS este desfășurată cu sprijinul Orange, Telekom Romania Mobile, Vodafone și ARC.

 

Pentru detalii suplimentare:

nepal@alexgavan.ro